.
vrijdag 29 april 2016, 19:23:42 uur.
.

.

De NS is
gek geworden
.


.
H et is iedere keer een groot avontuur om met NS te gaan. Nuttig,
belangrijk, interessant is, om daar een dag- of reisrapport van bij te
houden. Je gelooft je ogen niet, als je het allemaal leest. Er gaat van
alles, heel veel fout. NS wordt nog steeds eigenwijzer.

In de Intercity die vanuit Schiphol-Eindhoven op ieder uur en 47 minuten in
Sittard aankomt, roept de conducteur om dat voor Heerlen overgestapt kan
worden op de stoptrein die om 19 over ieder uur vertrekt.

Op de displays in de trein staat dat ook aangegeven.

Maar aan de overkant van het perron staat de Intercity voor Heerlen al netjes klaar.
Die vertrekt vier minuten later,
om 51 minuten over ieder uur aldaar. Ruim tijd genoeg, om over
te stappen.
Waarom roepen de conducteurs dat niet om?
De overstappers zijn hoogst verbaasd, verbouwereerd, verbolgen.

"Het is geen officiële overstap." Verklaart de conducteur.

De NS houdt er dus officiële, en niet-officiële overstappen op na.
Waarom zijn deze overstappen niet officieel?

"Omdat de Intercity uit Schiphol-Eindhoven te laat kan komen. Dan kan de
Intercity naar Heerlen daar niet op wachten."

Zoiets doms hebben we nog nooit gehoord. De Intercity uit Eindhoven komt in
Sittard nooit te laat.


We hebben ons tot de Klantenservice gewend. Die wil alleen schriftelijk
antwoord geven. Daar wachten we dan maar op. Tot we een ons wegen. En tot
na Methusalem. Waarschijnlijk antwoord met een dooddoener.

Het gaat niet goed

met de Spoorwegen. Ze zijn erg onveilig. de Europese
Commissie heeft de spoorbedrijven de pin op de neus gezet. Omdat ze de
veiligheid beter moeten omschrijven garanderen en registreren. Dat is in
het buitenland al lang gebeurd. Een flinke boete staat Nederland te wachten. Dat werd
deze week meegedeeld in het NOSJournaal.
De Appjes
De machinisten klagen dat ze teveel appjes onder het rijden moeten
afwerken. In het buitenland en ook heel voorzichtig in Nederland worden al
lange tijd proeven genomen om de machinisten en conducteurs geheel en
overal te vervangen door robots.

De aanbesteding van het internationale veiligheidssysteem

ERMTS

dat er in
het buitenland al lang is, is verkeerd gegaan, meldt OVPro, van ProRail.
Dat moet opnieuw.

Er komt nog heel wat op ons af. Er klopt nog altijd helemaal niets van, bij
NS. Er wordt geen enkele vooruitgang of verbetering gemaakt. Bij de nieuwe
ingebruikname binnenkort door Abellio in Limburg, wordt een groot aantal
aansluitingen dienstregelingen diensten en ritten afgeblazen.
Doorverbinding naar het buitenland gaat niet door. De tarieven gaan omhoog.

Het Limburgs volk wacht gelaten af. Per traditie
totdat het naar de slachtbank wordt geleid.
Het is ook maar beter zo.
.
.
.
.
Jules Zollner.
.
.
.
.
.


Kijk morgenavond naar NPO-2 Andere Tijden
de treinramp van Schiedam met 24 doden.



Previous Home Next



Klik op de ikoontjes hierboven of op de bovenkop of de foto, voor de site-voorpag. -- Twitter: --- Facebook:

Reacties: Mail:

blog@juzonieuws.nl