zondag 3 april 2016, 10:58:11 uur

.

Aanslag op de
gif-ketel-trein

.

E en Syrische Jihad-terrorist met een moersleutel kan de gif-chemische-ketelwagen-trein van Heerlen
ieder moment in de lucht laten vliegen.

De steden Heerlen, Maastricht, Luik en Aken zijn dan van de kaart geveegd. De trein die iedere dag door Heerlen naar Geleen en Rotterdam heen en terug trekt naar Aken en Stolberg, heeft vloeibaar helium aan boord.
Bestemd voor glasfabrieken Saint-Gobain.

Hij passeert op twintig centrum afstand het nieuwe Maankwartier. Op dertig centimeter afstand de vestiging van Ikea en andere winkelwarenhuizen op de Woonboulevard.

Als de moeren worden losgedraaid in de binnenbocht van het spoorbed aan de watertoren van Zeswegen, valt de trein om. Dan ontploffen de wagens. De S-bocht in het spoortraject van Heerlen is de gevaarlijkste van het hele land. Er mag met 40 km/u worden gereden. Hij ligt niet in "verkanting". Machinisten zijn er bang voor. Ze rijden vaak door rood.

Er is geen controle. De wagens worden niet geinspecteerd. De vrachtbrieven kloppen niet. De Duitse machinisten zitten vaak meer dan 24 uur achter elkaar "op de bok". De Duitse locomotieven van Schenker en Vossloh hebben geen NL beveiligingssysteem. De remvoeringen en wielbanden van de draaistellen zijn roodgloeiend. Lees hierover de voorgaande pagina's (met links) in deze rubriek.

ProRail laat sinds Pasen deze levensgevaarlijke ketelwagentreinen dagelijks weer door Heerlen rijden. Omdat er gewerkt wordt aan de Betuwelijn. De vervoerscapaciteit is daar teruggeschroefd. Dat duurt een jaar.

Voordien was goederenvervoer door Heerlen verboden. Kranen staan te zwaaien boven het spoorbed. Het "Maankwartier" is nog lang niet af. De Brabantse en Limburgse gemeenten en de provinciebesturen aan de alternatieve omleidingsroute hebben een half jaar geleden bij ProRail en het ministerie schriftelijk geprotesteerd. Kort tevoren was er een aanrijding met een ketelwagen-goederentrein gevaarlijke stoffen op station Tilburg. ProRail deed er niets mee.

Het is wachten op de dood.
Veroorzaakt door een jihad-terrorist.
Door niemand opgemerkt.
Met geen enkele controle.

_______________________________________


Update

07-04-16, 12:41

http://www.spoorpro.nl/goederenvervoer/2016/04/07/planning-duitse-deel-betuweroute-in-gevaar-door-bezwaarprocedures/?utm_campaign=7065b496e3-SpoorPro_nieuwsbrief_Derde_Spoor4_7_2016&utm_medium=email&utm_source=SpoorPro&utm_term=0_b05d360e8f-7065b496e3-327729365

Door de werkzaamheden kunnen er tijdelijk minder goederentreinen over de Betuweroute rijden. Tussen 16 april en halverwege oktober zijn er lange periodes waarin weinig of geen treinverkeer mogelijk is. Ook in 2017 vinden er opnieuw werkzaamheden plaats.

deze periodes worden de treinen omgeleid om bij Venlo of Oldenzaal de grens over te gaan. Daarnaast zorgt ProRail ervoor dat er voldoende ruimte is voor goederenvervoer op de Brabantroute. Verder wordt de mogelijkheid onderzocht van aanpassing van het spoor bij Herzogenrath , zodat goederentreinen ook daar de grens over kunnen. Op de omleidingsroutes worden in deze periodes geen werkzaamheden gepland. Het vervoer van gevaarlijke stoffen wordt zoveel mogelijk over de Betuweroute geleid.

_______________________________________

.

.

.

.

Jules Zollner.

.

.

.

.



Previous Home Next



Klik op de ikoontjes hierboven of op de bovenkop of de foto, voor de site-voorpag. -- Twitter: --- Facebook:

Reacties: Mail:

blog@juzonieuws.nl