.
donderdag 26 november 2015, 21:26:10 uur.
.
Met Roda naar China
.

D e succesformule van Roda JC Kerkrade is de succesformule van de nieuwe
eigenaar/sponsor van de club: Heuschen Schrouff in Landgraaf. Dat opent
goede perspectieven en een zekere toekomst. Men kan speculeren
"à la baisse", nu de "voetbal" op zijn goedkoopst is. Hierna zal er de
eerstkomende tien jaar alleen maar winst gemaakt worden.

De nieuwe eigenaar gaf begin vorig jaar tijdens een VVD-bijeenkomst op C-
Mill in Heerlen
opening van zaken over de bedrijfspolicy. Heuschen richt
zich behalve op de Europese markt duidelijk op China. Men doet dat uiterst
voorzichtig en zorgvuldig. Met in achtneming van de zeer speciale gewoonten
die daar leven aangaande het zakenleven.

Met Chinezen onderhandelen doe je niet zomaar. Absolute voorwaarde voor
succes is inschakelen ter plaatse van intermediairs. Die zijn volledig
thuis en hebben het vertrouwen in procedures en finesses om tot contracten
te komen. De conjunctuur aan consumptiezijde is dalende in China. Daarom
moet extra voorzichtig en zorgvuldig worden gemanoeuvreerd en
gemanipuleerd. Bijgaande organisatieschema's (foto's) die op de VVD-avond
werden gepresenteerd getuigen daarvan.

De manier van onderhandelen van de Chinezen komt in Nederland en Europa
altijd ouderwets over. Men is strak gebonden aan vorm, stijl en gedrag
zoals dat al eeuwenlang bestaat bij zakendoen in China.
Heusschen is een bedrijf dat opmerkelijk snel inspeelt en aanpast aan snel
veranderende patronen en systemen. Daar heeft men geen moeite mee.

Het Landgraafse bedrijf heeft een goede traditie van vijftig jaar succesvol
ondernemen in het snel leegstromend en afbouwend Zuidlimburgs
herstructureringsgebied.

Het feit dat de Landgraafse "national" de sprong waagt, met China en met
Roda, geeft vertrouwen voor beleggers.
.
.
.

Jules Zollner.
.
.

Previous Home Next

Klik op de ikoontjes hierboven of op de bovenkop of de foto, voor de site-voorpag.

-- Twitter: --- Facebook:

Reacties: Mail:

blog@juzonieuws.nl