7 september 2014, 18:19 u.
.

Waaiwaai van de
sociologen-
feministenhandjes

A ndermaal heeft een socio-feministe de plank volledig misgeslagen. Jammer.
Het had zo mooi en ook zo goed, kunnen zijn.

Nirai Melis denkt in nevenstaand artikel van de TROUW van zaterdag jl. nog
steeds dat journalisten de krant maken.

Dat is niet zo. De mensen, de klanten, het publiek, maken de krant.

Het is dus niet zo, dat wat de journalisten willen, in de krant komt.

Het is zo, dat wat het volk wil, de klanten, de abonnees, de adverteerders
en de aandeelhouders,

dat komt in de krant. En anders niets.

Zou er iets anders in komen, wat de journalisten of fotografen bijvoorbeeld
willen, of sociologen, feministes, dan lopen de klanten en de aandeelhouders weg.

En we hebben er al zo weinig. Ze lopen nog steeds en iedere dag
cohortsgewijs de poorten uit, van de mooie en brokkelende krantengebouwen.

Nog steeds is het zo, dat de beeld- of fotoredacteur selecteert, bepaalt
welke foto's er in de krant komen.
Hij of zij is daarmee de allerbelangrijkste figuur van de hele kranten-
onderneming.

Van hem of haar hangt het af, of de krant gelezen en verkocht wordt, of
niet.

Het is zo, dat, hoofdregel nummer een, geen enkel artikel zonder foto in de
krant mag.

Er moet dus altijd een foto bij.
De fotograaf moet dus een van de vele foto's leveren, die het méést bij het
artikel, de persoon, de situatie, de boodschap, de doelgroep, het karakter,
en de wil van het volk past.

Daartoe heeft de selectionneur-fotoredacteur per artikel tenminste twintig
foto's ter keuze voor zijn neus liggen.

Ik heb het zelf twintig jaar gedaan. Ik heb ze zelf ook twintig jaar
gemaakt. Als journalist, en fotograaf.
En in de krant gezet.
Als (opmaak)technisch specialist.

Nu is het zo, dat we in Nederland de krant NIET maken voor de VIER procent
INTELLIGENTIA
(dokters, apothekers, professoren) die de krant met een half
dicht oog lezen.

Bovendien is het zo, dat we de krant ZO maken, dat die BEGREPEN EN GELEZEN
KAN WORDEN DOOR EEN PERSOON MET HET INTELLIGENTIEQUOTIENT VAN EEN
DERTIENJARIGE.


Dat zijn een paar van de voor iedere krant in Nederland oer-vaststaande regels.
Als je daar niet aan voldoet dan kan je gaan. Daar is de deur en nooit
weerom.

Het zijn allemaal dingen die de mensen niet weten.
Bijna geen mens in Nederland weet hoe de krant gemaakt wordt. Vaak slaan
sociologen en feministes actievoerders en machtsliefhebbers de plank
volledig mis.

De krant heeft en houdt altijd alle macht. De krant is al lang geen meneer
meer.

De krant wordt gemaakt door specialisten in de volkspsychologie. ZIj leiden
en begeleiden het volk, op een verantwoordelijke,

totale, volkomen onzichtbare, onmerkbare
onvoelbare en onbeinvloedbare zelfs bijna ondemagogische manier.

Het is aan mensen van buiten de krant niet uit te leggen.
We zullen daar dan ook zeker niet aan beginnen.
Het is water naar de zee dragen.
Paarlen voor de zwijnen gegooid.

Te zeggen, dat de krant op welke manier dan ook, rolbevestigend zou werken,
is dezelfde onnoemelijke onzin als stereotiepen oneindig handhaven zoals
"de krant heeft het gedaan, de nieuwsbrenger is de boosdoener en de
journalisten volgen hun eigen gemalverseerd perverse doctrine."


Aan het "onderzoek" van Melis heeft niemand iets.
Zij zelf ook niet.
Zij zal het er niet ver mee schoppen.

Het heeft dagblad TROUW weer een stukje achteruit gezet.
.

______________________________________

.

Krantmakersgezegde:

.

Er zijn heel erg veel vrouwen die heel erg graag willen.

Niemand wil ze.

Dus verkopen we ze niet.

.

Previous Home Next

___________________________________________________________________
Klik op de ikoontjes hierboven of op de bovenkop of de foto, voor de site-voorpag.
-- Twitter: --- Facebook:
Reacties: Mail: blog@juzonieuws.nl